torsdag 18 januari 2018

Många projekt sedan sist ...

Lite på gång igen efter mycket om och men och efter mycket funderande fram och tillbaka... jag börjar dock tröttna lite på renovering , så mitt älskade hus på landet blir absolut det sista av alla renoverings projekt. Nu byts fasaden ut och mitt i allt så upptäcker vi att taket läcker så dom världsproblemen måste börja lösas imorgon ... men vad gör väl det om hundra år att något man absolut inte räknade med just nu kom som en käftsmäll om vintern? Jo det gör ganska mycket kan jag tala om!!! Det kostar liksom skjortan å lite till .... och detta hade jag INTE tänkt mej just nu.. nåja tur att stugan lyser fint i sin Ljus röda Falu rödfärg så man blir lite lycklig mitt i eländet . Nu väntar en dubbeldörr på att få flytta in och sen måste jag hitta tre fönster till ...  sen sen sen ... vart hittar man fönster som är 49x94 med två rutor  eller 94x98 med fyra rutor å karm.. har ni såna stående i någon skrubb någonstans så snälla rara hojta väldigt väldigt högt !!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar