lördag 11 maj 2013

Min fd Bob *Bobben* & hans Sofia :)

Det här är Bob Junior som jag hade i sju år. Som tre åring vart han godkänd som hingst när han visades i Strängnäs. Senare så sänktes hans poäng när jag visade om honom och när han till slut ville betäcka sig själv när han speglade sig i stallfönstret så fick han bli kastrat. Några år senare förändrades mitt liv och Jag blev tvungen att sälja min älskade vän... Det värsta som kan hända.. Jag bävade för att ingen annan skulle kunna sköta om honom så bra som mej.... Och att han inte skulle trivas med någon annan än med mej.... Och att han skulle hata mej för alltid för att jag övergav honom.... Det var inte helt lätt... Förrens en kvinna ringde flera ggr och vi pratade mycket, dom kom och hälsade på och stannade över så  Bob hon och jag kunde känna efter ordentligt och Eva som hon heter fick känna på Bobben mer än en stund :) Med sig hade dom sin son som var autistisk och han var med ute med Bob och umgicks :) efter ett tag så blev det så att Bob fick flytta till Eva och hennes familj. På prov såklart för allas bästa , alla måste juh veta att det blir bra. Jag ville vara lugn med att dom trivdes med Bob så han slapp flytta runt. Viktigt för Eva  att det kändes bra så hon inte köpte fel häst och viktigast av allt för mej....att Bob fick det bra!! Nu har Bob varit hos Evas familj flera år och han ser ut att trivas :) och även dom med honom :) nu till det otroliga. Eva har även en dotter som oxå hon är autistisk . Och hon rider Bob. Bob är en viljestark kille som gillar fart och har mycket kraft. Men med Sofia så är han som en ängel. Sofia kan hämta honom själv i hagen och rida själv. Jag är så stolt  över *min* Bob :P duktiga duktiga Bobben som känner av sina ryttare vad dom klarar av och inte, och jag förstår om Sofias familj är mäkta stolt över henne som kan behärska en häst!! På bilder jag får av dom tillsammans så ser jag hur bra han mår, att han verkligen trivs med henne och inget kan göra mej lyckligare än att han hamnade hos Eva & Sofia och deras familj :) Jag hoppas verkligen att han blir kvar där hela sitt liv :)   Att få bilder av Bob och Sofia är så himla kul .. Jag blir iaf helt salig av lycka...  Se själva hur bra dom ser ut att ha det tillsammans Sofia och hennes häst <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar